_markus kirjoitti:Pidemmän tutkimisen jälkeen lähes kaiken saan tehtyä itse piirilevyistä tulostuspäähän. Todennäköisesti tilaan komponentit jo tässä kuussa. Voin täällä kertoa projektin etenemisestä. ...jos ketään kiinnostaa?
aarnis kirjoitti:Genius 6 (menikö oikein)
_markus kirjoitti:Tulee halvemmaks ostaa valmiina settinnä se ohjauslevy, kun maksaa yhteesä ne neljä askelmoottoreiden ohjauspiiriäkin maksaa DigiKeyltä yli 18 euroa ja sen lisäksi muuta mikropiirit yhteensä noin 15 euroa eli edellämainituista tulee yhteensä noin 30 ja tähän vielä kaikki muut komponentit ja liittimet... Eli hintaa tulisi itse tehtynä luultavasti 40-50. Jos oikein muistan tulee halvemmaksi valmis lauta.
En vielä ole varma, mutta luultavasti siirrän projektia viellä eteenpäin jonkun verran.
_markus kirjoitti:Taidan tehdä laitteen piirilevyt itte sitten kohan teen. Koska TI:ltä saa saa sampleina nuo DVR8811PWP joista tulikin jo tänään meiliä että on laittanut tulemaan. Laitoin muuten yrityksen kohdalle Freelancersäästyimpähän ainakin melkein kahdenkympin IC:eiden ostamiselta ja sain vielä yhden varakappaleenkin.
_markus kirjoitti:Onhan se. Mutta tarkotus olisi tehdä kakspueleinen siten että päälipuoli on normaalisti, sisempi kerros tulee toiselle puolelle ja takapuelen teen hyppylangoilla koska siinä on vain muutama(12) johdin.
WilleD kirjoitti:Itse olen mendeliä tässä pari kk rakennellut. Halpa siintä ei ainakaan tullut. Just viikonloppuna sorvasin pursottimen osat. Ei se 0,5mm reikä siihen suuttimeen ollut edes vaikea porata sorvissa. Tavotteena päästä parin viikon sisällä ajamaan tulostus testiä. Liikkumaan sen sais muuten mutta hihnat on viel tulossa kun 1,5viikkoo sitten kävin tilaamassa eikä vielä oo kuulunut.
aarnis kirjoitti:WilleD kirjoitti:Itse olen mendeliä tässä pari kk rakennellut. Halpa siintä ei ainakaan tullut. Just viikonloppuna sorvasin pursottimen osat. Ei se 0,5mm reikä siihen suuttimeen ollut edes vaikea porata sorvissa. Tavotteena päästä parin viikon sisällä ajamaan tulostus testiä. Liikkumaan sen sais muuten mutta hihnat on viel tulossa kun 1,5viikkoo sitten kävin tilaamassa eikä vielä oo kuulunut.
Ois kiva nähdä kuviaMitä osia käytit siinä ja teitkö ihan perus mendelin, vaiko siitä "kevennetyn" mendelin, prusan? Ja sittenkun saat laitteen kuntoon, niin oisko mahdollista että tulostaisit mulle osat mun mendeliin? Maksan tietysti niistä, eikä tarvitse olla puhdistetut, sillä voin puhdistaa ne itse.
WilleD kirjoitti:aarnis kirjoitti:WilleD kirjoitti:Itse olen mendeliä tässä pari kk rakennellut. Halpa siintä ei ainakaan tullut. Just viikonloppuna sorvasin pursottimen osat. Ei se 0,5mm reikä siihen suuttimeen ollut edes vaikea porata sorvissa. Tavotteena päästä parin viikon sisällä ajamaan tulostus testiä. Liikkumaan sen sais muuten mutta hihnat on viel tulossa kun 1,5viikkoo sitten kävin tilaamassa eikä vielä oo kuulunut.
Ois kiva nähdä kuviaMitä osia käytit siinä ja teitkö ihan perus mendelin, vaiko siitä "kevennetyn" mendelin, prusan? Ja sittenkun saat laitteen kuntoon, niin oisko mahdollista että tulostaisit mulle osat mun mendeliin? Maksan tietysti niistä, eikä tarvitse olla puhdistetut, sillä voin puhdistaa ne itse.
Ihan perus mendel gen3 elektroniikoilla. Joo kyllä se osien valmistaminen onnistuu kuhan saan tuon tuotanto kuntoon asti. Sit mulla on pari froggia 4mm ja peteiä 6mm alumiinista laser leikattuna tossa valmiina. Kuvia voisin laittaa vaikka huomenissa jos kerkeää.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa