Elikkä tarkoitus olisi tehdä robotti/kauko-ohjatava. Kerron myöhemmin vähän tarkemmin ja laitan kuvia tänhetkisestä tilanteesta.
"Aivoina" olisi tarkoitus käyttää Picaxe 40x2 piiriä joka on jo kehitysalustallaan odottamassa.
Tällä hetkellä olen pohtimassa kauko-ohjausta/muuta komminikointia PCeen kanssa(robotti ohjausta varten).
Vaatimuksina on hyvä kantavuus, noin 100m, ei turhan kallis tai monimutkainen. Seuraavia variaatioita olen tutkinut:
WLAN: Kantavuus on tarpeeksi hyvä ja kunnollinen tukiasema on jo valmiina(AirPort) toisaalta tuleeko kuinka hankala tai kallis liittää mikrokontrolliin. Ainkin picaxen oma net syysteemi on aika suolainen... Tai miten muut 2.4GHz viritelmät kuten XBee ja muut vastaavat?
BLUETOOTH: Kantavuus heikko, toisaalta olen miettinyt onko mahdollista saada tehtyä esimerkiksi kännykästä "tukiasemaa" eli vastaan ottamaan signaalia koneelta ja välittämään edelleen robolle ja päinvastoin? BT:eetä olisi kyllä helpompi kai käyttää picaxen kanssa.
MUITA: Olisiko muita hyviä vaihtoehtoja? esimerkiksi tästä 868Mhz taajuuksista ole juurikaan tietoa. Näyttäisi olevan aika halpoja ja yksinkertaisia. Onko kantomatka millainen?
Kerron suunitelmistani vähän myöhemmin lisää kohan on muutaman tunnin nukkunut ensin....